Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

vrijdag 12 februari 2010

Vrijheid van meningsuiting

U heeft sowieso altijd vrijheid van meningsuiting, dat is geen zegening of bijzonder en daar hoeven we ook niet dankbaar voor te zijn. Soms in de realiteit heeft u het opeens helemaal niet. Bijvoorbeeld als u werk heeft en het echt financieel nodig heeft en u geen ontslag kunt permiteren, maar u heeft wel een baas, die de pik op u heeft of die u zelf niet kunt uitstaan, dan kunt u uw hart, niet even lekker luchten, want geheid wordt je er uit gewerkt. Deze toestand en de realiteit is immers het terrein van de VVD-ers van de rechtse klootzakken. Wees er maar blij mee.
Stemmen... mijn reet. Een kruisje zetten, als ware ik een analfabeet en dan gewoon over vier jaar weer een termijn genaaid worden.
Debateren... Zelden heeft een debat geleid tot een verandering van de mening. Het is een zinloos schijngevecht. Het is misschien leuker als Pechtold en Bos gaan boksen. Wat een eikels en leugenaars.
Pechtold heb ik tweemaal mijn idee voorgelegd om de mensen te laten stemmen op beleid of ideëen i.p.v. partijen alleen. Er gebeurt niets. Ik ben dus die schreeuwende in de woestijn. Ze weten dat het anders en echt demokratischer kan en ze doen het expres niet. Ze zitten er voor om het juist tegen te houden, onze eigen mc Carthy's in de polder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten