Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

donderdag 11 februari 2010

Kutprogramma over rechts gisteren

Rechts is oorlogszuchtig en gevaarlijk en doordrammerig. Gisteren op televisie, de normale publieke omroep, een programmaatje van eikeltje Ruben Nicolai, dat wilde aantonen dat de publieke omroepen rechts zijn, omdat zo bleek, de meerderheid van het publiek uiteindelijk linkser was dan gemiddeld. Dat het gemiddelde landelijk bij steekproef rechtser is, was het bewijs dat de publieke omroepen links zijn. Wat een onzin. De publieke omroepen vervullen een kritische rol in onze samenleving. Als de maatschappij zwaar kapitalistisch is dan zal de kritiek anti-kapitalistisch zijn, logisch! Maar bovendien, de zaal van een politiek getint programma, kan best linkser zijn dan gemiddeld. Dat zegt niets over hoe links de omroepen zijn. Maar weer wordt het door zo'n infiltrtant gezegd en weer gaat de afbraak verder. De publieke omroepen zijn helemaal niet links, de vragen van de journalisten gaan helemaal niet ver genoeg. Als ze echt links en kritisch zouden zijn, zouden er geen rechts gasten meer komen opdagen om geïnterviewd te worden.

Rechts heeft gelijk en links is niet realitisch vertelde de rechtse onderwijzer. Pas op mensen u wordt ouderwets genaaid. Ieder 'isme' heeft zijn punt. Dus de idealististen ook. De realiteit is meestal iets vreselijks. Doel is dus de realiteit voor ieder levend wezen op aarde zo goed mogelijk maken door samen te werken en een systeem te hebben dat lijden tot een minimum beperkt. Het is ook een feit dat het nooit volledig gerealiseerd zal worden, door onmacht en pech, maar dat betekent niet dat je het mag opgeven, want dat leidt onmiddelijk tot coups van rechts, die stappen in het machtsvacuüm.

Help Nederland wordt Rechts en dat is wel een slechte zaak, eikel Nicolai, uit je foute kut familie. Ik stam ook af van Charlemagne , duh.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten