Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

woensdag 10 februari 2010

Aangifte belediging

Ik heb vandaag de politie in mijn regio gebeld, met de vraag of ik aangifte kan doen wegens belediging als ik uitgescholden wordt voor "vuile kanker homo" bijvoorbeeld (wat ik overigens niet ben) door jongeren op een scooter. Waarbij ik dan dus de gegevens van de nummerplaat doorgeef, waarmee de politie de daders kan opspeuren. Het antwoord was nee. Ik kan er alleen een melding van maken. Kortom de politie ziet gewone mensen op straat als statistische verschijnselen, waarbij alleen de aantallen er toe doen. Als een agent of een minister of een kamerlid wordt beledigd dan gelden opeens hele andere regels.
Het zoveelste geval waaruit blijkt dat de politie zich totaal niet interesseert voor de gevoelens van de mensen in de stad. N.B. mag de politie geen enkele aangifte weigeren. Dat ze dit proberen is al godgeklaagd. Ik kan wel degelijk zelf de officier van justitie zelf schrijven en bij weigering tot vervolging het aanhangig maken bij het Gerechtshof om de beledigers alsnog te berechten en te beboeten. Dat zijn de middelen, die we hebben en waar we het mee moeten doen.
Er werd overigens ook niet gezegd wat ik wel en niet mocht doen als reactie op een scheldtirade. Ik moest het maar over me heen laten komen. Ze zijn dus ook totaal niet geïnteresseerd in de gevolgen van hun absenteïstische beleid. Als ik terugscheld en ik wordt geslagen en ik sla weer terug enz. wie is er dan mede verantwoordelijk, voor die gang van zaken? De politie zelf natuurlijk ook. Maar daarvoor zullen ze nooit de consequenties hoeven te dragen. Ze zijn kil, formeel, hard asociaal, absenteïstisch, archaïsch, ongeïnteresseerd, fascistisch, extreem rechts en sensatie belust. Wat een kut land leven we in. Het kan zoveel beter als de elite naar de mensen luistert, rekening houdt met hun gevoelens en er op inspeelt en om zo de problemen met intelligente maatregelen te lijf te gaan. Zoals voorlichting op scholen en op tv en op internet over wat homoseksualiteit en transgenderisme is.
Maar ja de klok staat op bezuinigingen. De banken hebben de staatskas beroofd. U weet het. U kiest er zelf voor om het kapitalisme te laten bestaan. Als u middle- class bent, zult u dat wel goed uitkomen, maar u bent mede verantwoordelijk voor alles wat in uw naam aan asociale, domme en botte maatregelen wordt genomen. U laat het land besturen door ondernemers of hun corrupte knechten. Dat kan niet! Ondernemers of winkeliers en zeker geen bankiers moeten het land noch de wereld besturen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten