Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

maandag 25 januari 2010

Winnersway Leiden

Winnersway te Leiden voorheen Rhema. Is gevestigd naast een flat, waar vroeger gewone mensen woonden en nu voornamelijk studenten en jonge criminelen, die een tweede kans krijgen. De Sls, woonstichting Portaal, Jan Schipper van de ...-achtige organisatie, HBV van Portaal, MKB Leiden, Ronald zoontje van MKB accountant van den B. te Leiderdorp, Kamer van Koophandel, VVD-kamerlid Stef Blok, de Gemeente Leiden werkten samen om voor elkaar te krijgen dat alle oudbewoners vertrokken. Een aspect hiervan was het wegpesten op subtiele wijze van de oud bewoners, via treiterij, manipulatie e.d. In die tijd woonden ook relatief veel deelnemers van het afkickprogramma van de toenmalige Rhema, in de flat!
Onlangs was Winnersway in de aandacht om dat een kamerlid malversaties aan het licht bracht. De oprichter Gert Jan Agtereek, zit in een zonnig afrikaans land, met geld bedoeld voor hulp aan verslaafden, geld afgetroggeld van gelovigen. Hoe laag moet je gaan. Ik heb met deze man ook te maken gehad, omdat ze tijdens die opzwepende kerkdiensten veel gedreun veroorzaakten in de omgeving. Een handtekeningenactie hielp en er werd geïsoleerd, maar het bleef te horen, zondag van 14.00-17.00. Mishandeling door Glen in mijn kruis volgde. Ik kon geen aangifte doen want er werd een verdraaide tegenaangifte gedaan. Rhema sloot een deal met de politie, dus beide aangiftes werden ingetrokken en ik werd verzocht een papier te tekenen, waarmee ik verklaarde niet meer de politie lastig te vallen. De politie lijkt een criminele organistatie. Zou de politie daar ook geld hebben geaccepteerd van Agtereek???
Ik ben uiteindelijk verhuisd met een vette oprot premie, die Portaal mij nog wilde afpakken door mij niet te accepteren als huurder. Door een sociaal bewogen advocaat is dit niet gelukt.
Maar nog iets wat nog steeds speelt. Op de derde etage aan de westzijde helemaal links, ik geloof op nummer 186, woont een afrikaanse man, die oude koelkasten en andere oude apparaten, illegaal naar afrika exporteert. Hij zet alles wat hij verzamelt op zijn balkon, wat er ook niet mooi uit ziet, tot het zo vol is dat er niets meer bij kan. Ik heb dit gemeld aan de politie. Die doet er niets mee. Ik verhuisde in 2003, maar in 2010 zag ik het nog als ik voorbij kwam. Ook m.b.t. de geluidsoverlast kreeg ik weinig medewerking van de overheid.
Het heeft er alle schijn van dat de politie en de gemeente gewoon corrupt zijn. Ook zou er best een verband tussen die afrikaan en de Winnersway kunnen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten