Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

vrijdag 13 februari 2015

Brief aan mijn agressieve buurman, die glas werpt op mijn balkon

Aan de bewoner van ...,

Hier een kort bericht van je bovenbuurman. Ik wil geen contact met je en dus ook geen ruzie. De geluiden die je van mij hoort zijn dan ook niet bedoelt als communicatie en dienen door je genegeerd te worden als van generlei betekenis, net zoals bijvoorbeeld het verkeer. Ik negeer jouw geluiden ook.

Ik ben niet overgevoelig voor geluid, dat is een misvatting. Ik ben wel mondiger als het gaat om het bestrijden van echte overlast, zoals harde muziek e.d. Ik communiceer dan altijd gewoon netjes. Ook al zou ik soms gevoeliger voor geluid zijn, dan is dat mijn probleem en reageer ik me zeker niet op asociale wijze af op andere mensen en wil ik ook niet dat jij je met mijn problemen bezig houdt.

Ik zal je in de gang gewoon blijven groeten, om te laten weten dat alles in orde is, maar niet om een communicatie of contact te starten. Als ik het een keer vergeet, maak daar dan geen probleem van.

Indien je werkelijk denkt dat ik wel steeds in de afgelopen maanden bezig ben me te ergeren aan je en te reageren op je of expres dingen doe om je het leven zuur te maken, dan is die gedachte van jou het probleem, omdat ik zoals gezegd me niet erger aan je en de geluiden of tikjes die je van mij hoort dus niet bedoeld zijn als communicatie van ergernis. Ik veroorzaak objectief gezien geen overlast en ik mag gewoon leefgeluiden veroorzaken en dat mag jij ook en dat doe je ook en dat hoor ik ook en dat is binnen de normale objectieve grenzen geen probleem. Ik verwacht wel dat je inzicht toont en je normaal en beleefd doet en niet crimineel en intimiderend gedraagt. Indien je hier een probleem blijft zoeken, maak je jezelf en mijn leven tot een neurotische  hel.

Door jou intimidatie en communicatie in het verleden heb ik wel al zeer overdreven maatregelen getroffen in mijn huis die mijn geluidjes beperken, zoals gebruik teiltje en afdruiprek, plassen zonder geluid, toetsenbord van de pc op schoot op een plank op een doek, lopen op sokken, deur beneden zacht dicht, dempende doek onder vuilnisbak i.v.m. dichtslaande klep. Dus je mag best blij zijn met mij als buurman. Natuurlijk valt er af en toe iets, stoot ik me, tik ik zomaar ergens op, ben eens boos of hoor je geluiden die huishoudelijk, verzorgend of technisch van aard zijn, zoals schoonmaken, waarbij ik een keer per ongeluk tegen de cv tik met een borstel of bezem of me scheer en met mijn mesje tegen de wastafel tik om de haartjes te verwijderen of bezig ben met repareren van audioapparatuur etc. Al die geluiden zijn minimaal en dienen ook genegeerd en niet beantwoord te worden, omdat ze niet als communicatie bedoeld zijn. Als je deze geluiden wel een betekenis geeft, dan duidt dat er op dat je gespannen bent en latent agressief en als je daar uiting van doet, maak je jezelf belachelijk, omdat het gebaseerd is op een verkeerde interpretatie van feiten.

Dus als ik door de nood gedwongen met je moet communiceren, dan schrijf ik je een brief, zoals deze en ga ik niet zoals jijzelf expres tikken tegen de muren, waar jij dan weer op zou kunnen reageren. Indien jij wel zomaar keihard tikt is er ook een kans dat je ongewenste conflicten creëert.

Er is een hoeveelheid getik wat je overdag moet incasseren en waar je niet op moet reageren. ’s-Nachts is anders, ik hoor dan ook geluiden, die ergeren me ook, maar ze komen niet van mij.

Ik neem aan dat met deze brief alles weer even recht gezet is en we weer verder kunnen als buren met de gepaste afstandelijkheid. Ik neem aan dat daarom het werpen van gevaarlijke voorwerpen, zoals glaswerk mijn richting op tot het verleden behoort en dat je ook niets nieuws verzint om conflicten te zoeken.

Groet

Je bovenbuurman

Buurman wierp zondagmorgen 8 februari agressief uit ergernis volle bierfles op mijn balkon!



































Hij heeft geen excuses gemaakt of begrip getoond of beterschap beloofd.

Pratende buren, met steeds darten en schreeuwen, dwars door beton hoorbaar. Effect moeilijk via deze video te bevatten. Maar toch. Ook stukje beat en ongearticuleerd dom veel te luid gesprek op zijn balkon beneden mij buiten. Duurde van 13.00 tot 19.00. Voor het beste resultaat met headphone beluisteren.



Hij is zelf als hij alleen is, heel bang voor van alles en snel boos en denkt dat mijn leefgeluiden klopsingnalen zijn. Gebruikt vervolgens een paar vrienden om mij de angst aan te jagen die hij zelf voelt of mij ten onrechte belachelijk te maken. Want er worden dingen geschreeuwd die op mij slaan als: "buurman", "lekker ergeren" e.d. Maar wat hun punt hiermee is, is mij niet duidelijk. Mogelijk genieten van gehaat zijn. Of willen ze de illusie in stand houden dat ik me erger, zodat hij kan blijven denken dat geluiden van mij expres zijn als protest. Een soort zichzelf in stand houdende neurose, waarin ik betrokken wordt. Hij is dus verslaafd aan de kick van het bang en boos zijn.

Hij veroorzaakt dus zelf best geregeld duidelijke indringende zogenaamde leefgeluiden. En mogelijk expres overdreven te vaak te hard. Ik gedoog en tolereer de afgelopen maanden en reageer niet. Maar na gooien bierfles door hem en ondanks aardige brief van mij en poging tot gesprek in de hal, blijft hij mij vals beschuldigen van nachtelijke overlast en krijg ik geen excuses om de sfeer van zijn kant te verbeteren. In plaats daarvan gaat hij keet trappen. Indien de sfeer weer goed zou zijn en zo'n groep niet expres zich op mij zou richten met verbale teksten zou het kunnen. Er staat verzoek bij Libertas tot bemiddeling, er worden beloftes gedaan, is afwachten, maar op tussentijdse mails hoor ik niets. Wacht af. Er staat belverzoek aan Portaal om tot oplossing te komen. Indien bemiddeling niet lukt en Portaal laat niets horen, dan moet ik wel een advocaat bellen met aanklacht tegen Portaal van derving woongenot en gelegenheid geven stalking, treiterij, psychische mishandeling en overlast en aangifte tegen hem vanwege stalking (belletje trekken, kwaadspreken, flessen werpen, bedreigen in verleden, uiting geven van paranoïde gedachten, met hamer tegen beton beuken) met dossiers van Politie, Portaal, GGD, psychiatrische kliniek en mijzelf. Portaal heeft niet gebeld. wacht op Libertas nu.

  • 27-12-2014, Er wordt om 13.30 weer belletje getrokken. Heb Libertas/Buurtbemiddeling weer gebeld, geen gehoor VM ingesproken, Wijkagent Willem van Egmond gemaild, Zie hierboven met verzoek door te geven aan Buurtbemiddeling dat buurman geschikt is voor bemiddeling, omdat Danièle de Vries van Libertas dat wil, terwijl voorstel Buurtbemiddeling juist van de wijkagent kwam (vertragingstactiek Libertas). Om 13.51Patricia van de Sande van Portaal gebeld, bericht achter gelaten om bemiddeling te bespoedigen, want ik wacht, zij . 13.51 Portaal gebeld Patricia van de Sande is er niet, heeft mail van telefoniste Kuijken gekregen. 
  • 27-2-2015, 17:03 ik heb net gebeld met Hella Duivenvoorden. Kort gezegd, buurtbemiddeling heeft geen zin, is haar mening. Buurman moet ergens wonen en regering zegt niet in instelling maar thuis. Oplossing is ga verhuizen. Ik tikkeltje geërgerd. Verder Portaal doet niet expres. Lijkt mij ook. Ik zeg juridische strijd moet dan beginnen, want idee Buurtbemiddeling  was als idee gegeven door Site Politie bij Buren stalking. Maar dat stopt dan dus. Wijkagent was degene die zelf met bemiddeling kwam, dus dat stopt dan hier. Hella zegt dat ik in toekomst naar haar advies mag verwijzen dat bemiddeling geen zin heeft. Buurtbemiddeling gemaild.
  • Na reacties, schrijf mail aan alle partijen zie ook hierboven.
  • 5-3-2015, do. Om circa 1.00 in de nacht ik ben nog wakker hoorde ik andere buurman schuiven met zijn stoelen. Opeens een keiharde knal om 1.00 in de nacht uit de hoek ergens schuin beneden. Ik slaap daarna wel in. Om 4.30 slaap ik, maar wordt gewekt door harde tik, die of veroorzaakt wordt door mijn oorkap die klikt of door iemand die op een deur of muur hard tikt. Van de stress kan ik niet meer slapen. Blijf malen en denk aan rare rol andere buurman. Om 11.05 of zo wordt er gebeld. Ik sliep dus het kan ook in mijn droom zijn. Ik ga kijken er is niemand. Belletje trekken. Ik moet plassen en plas zittend dus hoorbaar voor hem en een minuut er na wordt er even gedart 6x reactief gedart. Om 11.35 hoor ik hem praten met een manlijke vriend, dezelfde schreeuwerd als eerder, ze praten rustig. Maar het is dus niet lang na mogelijk belletje trekken van eerder. Terwijl ik dit schrijf hoor ik iemand met zijn deur ergens in de hal. Hal is erg gehorig vanwege galm en indeling appartement in gebouw. Ik word ook nerveuzer.
  • 6-3-2015, vr vanaf ca. 22.20 Hij heeft visite met wisselend luide muziek en klappen op balustrade van balkon beneden en rumoer. Om 22.38 Muziek tot nu toe niet te hard. Maar na 23.00 even checken. Om 22.49 stofzuigen andere buurman weer stil…. Om 23.07 weer matige redelijk hoorbare “muziek” bij mij hoorbaar. 23.10 Even opnames gemaakt. Kort later weer stil rond 23.30 is ok.
  • 9-3-2015, ma. 15.48 muziek even iets harder geeft niet. Maar om 16.30 andre hazes te horen bij mij boven binnen en voor nog harder. Vervelend. Later wat zachter, maar is zacht hoorbaar. Andere muziek stijl om 16.49. Rap. Blijft rommelen daaronder veel te harde bas en muziek. Om 16.52 nog. Om 16.57 opnames gemaakt. Om 17.03 stil. Toch gaat het zachtjes weer door. Om 17.15 een keiharde klap ergens onder mij bg. Loop weer harder om 17.24 nog. Even boodschap gedaan terug om 17.47 nog opnames gemaakt. Zijn balkondeur open. Achter niet zo luid, want muziek is voor. Ook korte opname gemaakt. In mijn werkkamer achter ook nog hoorbaar. Om 17.53 nog. Heb zelf even om hem bij realiteit te brengen radio met zware bas hard aangedaan. Helpt niet.  Toch politie bellen. Even wachten. Heb rond 18.00 en 18.30 een paar keer hard gestampt. Diverse opnames gemaakt, in gang en eigen woonkamer. Probeer piek van decibel te pakken. Om 18.45 stil, voor hoe lang? Muziek overlast opgenomen in speellijst. Dit geeft naast enkele pieken, ook weer hoe het heel de tijd was
  • 11-3-2015, Portaal gemaild met link naar video. Wijkagent kwam langs. Ik moet Portaal blijven contacteren. Hij accepteert mening Libertas Buurtbemiddeling dat bemiddeling geen zin heeft en neemt geen contact met ze op.
Mijn persoonlijke beleving in dossiers vanaf 1 augustus 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten