Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

donderdag 17 mei 2012

disbalans

Als de politiek in alle landen ter wereld alleen maar aandacht heeft voor het financiële, dan raakt de wereld in disbalans. Als er geen evenwichtige aandacht is voor alle grootheden als, gevoel, geestelijke gezondheid, milieu, medische wetenschap, religie etc. dan ontstaan problemen. Elke beslissing die elk persoon, elke organisatie en elke overheid neemt moet compleet perfect zijn en kloppen, zonder overdreven neurotisch daarvan te worden natuurlijk. Het goede moet gedaan worden. Onze wereld vandaag de dag is het bewijs dat alles fout is. De symptomen zijn: oorlog, discriminatie, etnische spanningen, milieuvervuiling, geestelijke gezondsheidsproblematiek, dierenmishandeling, egocentrische carrièrenajagerij, terrorisme, armoede, uitsterven van diersoorten, stakingen, opstanden, verslaving etc. Hetzelfde geldt, als een maatschappij te veel gericht is op religie of te veel op oorlog. Evenwicht moet er zijn in de aandacht voor alle grootheden, zeker bij belangrijke beslissingen, die genomen worden door bedrijven en overheden. Kleine disbalans moet ook opgelost worden, maar blijft ontstaan. Grote disbalans moet echt verdwijnen en dat kan ook, want beleid is een resulaat van bewuste rationele beslissingen van de elite en bestuur, die doen dat niet per ongeluk of in drift, zoals individuele mensen, zich wel menselijkerwijs wel eens kunnen vergissen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten