Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

zondag 28 november 2010

Demokratie

Wat wil iemand die op D66, het CDA of de VVD stemt eigenlijk? Dat weten we helemaal niet! Niemand sluit helemaal aan bij de partij, dit blijkt uit het gezweef en veranderen van partij! En alle mensen zijn redelijk en stabiel en vertrouwen we hun inkomen toe, dat ze vrijelijk mogen besteden, maar intelligent de politiek de richting op wijzen, waarvan de mensen echt vinden dat het op moet gaan, neen, dat doen we niet. Er is geen echte demokratie en de mensen worden genaaid, door het bedrijfsleven en hun hoerenknechten in Den Haag. Dus we hebben allemaal gevoelens, maar die mogen niet misleid worden d.m.v. reclame en indoctrinatie. Ook in de demokratie wil ik rationele keuzes kunnen maken, i.p.v. gemanipuleerd te worden zoals nu. Dat mensen nu gemanipuleerd worden, wil niet zeggen dat ze dat willen en dat het niet anders kan. Als de demokratie anders zou wordt aangeboden, namelijk d.m.v. een rationele vragenlijst met veel meer mogelijkheden dan een kruisje bij een lijstrekker kunnen we wel eens verrast worden hoeveel mensen daaraan mee gaan doen en zo veel duidelijker maken waar het volk heen wil.
Als u zegt, ja maar het volk is niet wijs en emotioneel. dan ligt daar een taak voor een redelijke elite. Maar ook geeft daarmee u toe dat productreclame en oppervlakkige Hollywood films met asociale heterorolbevestiging en geweld eigenlijk dus dan niet kunnen, want de mensen volgen dat dan zo maar. En dat is ook zo. Vandaar dat degene die de macht over de media heeft, de echte macht heeft. Dat is u ook overkomen de afgelopen 30 jaar met de hele verrechtsing en opkomst van het extremistisch kapitalisme van Milton Friedman (de eikel!). Ik zou er bijna anti-semitisch van worden, maar dat doe ik niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten